Mijn Australiëreis

De eerste dagen in Australie

Ha allemaal,

Inmiddels ben ik alweer bijna drie dagen hier in het verre Australië, en heb ik al wat cultuur kunnen opsnuiven.

De reis hier naartoe was lang maar vooral ook zwaarder dan ik gedacht had. Ook mede natuurlijk omdat het de eerste keer was dat ik met het vliegtuig mee ging. Mijn eerste vlucht had ik het makkelijk, ik had heerlijk 3 stoelen voor mijzelf, dus ik kon heerlijk liggend slapen. Althans redelijk slapen. Maar na vier uur rondslenteren op een vliegveld in Dubai en daar een beetje zitten te wachten, daar word je echt gaar van. Want naar zes uur vliegen heb je niet echt zin om nog eens een heel vliegveld te gaan bekijken, hoe mooi het ook is. Wel proberen overal een beetje wifi te snoepen, om nog wat op internet te kunnen. De tweede vlucht, was echt wel veel te lang, 13 uur vliegen en dan de tijd ervoor en erna nog met douane en bagage enzo. En dan het zoeken van de persoon die je zou ontvangen. In de papieren stond dat het een man zou zijn, bleek het een vrouw te zijn, en ze stond totaal niet op het zicht. Maar dankzij een vliegveld medewerkster vond ik haar. En was ik net op tijd om de bus naar Noosa te nemen. Bij de bus kreeg ik nog snel even van haar uitleg hoe en wat, en ontmoete ik de twee dames die hetzelfde programma volgen als mij. Met de bus was het nog 2,5 uur reizen, inclusief een overstap naar kleinere busjes. Inmiddels was ik redelijk misselijk van de vermoeidheid en het eten van het vliegtuig, vooral die broodjes met dat vieze luchtje deed het er niet beter op maken. Aangekomen in Noosa, was het hostel snel gevonden. Maar moesten we nog meer dan drie uur wachten voor we naar onze kamer konden, want we waren toe aan een kort slaapje. Dus waren we in soort kantine/restaurant/bar alvast begonnen op de banken haha. En ’s middags nog ff een dutje gedaan. Pas toen hadden we het gevoel dat we aan een nieuwe dag begonnen waren na een reis van ruim 38 uur(alles bij elkaar dan natuurlijk).

Wat mij vooral opvalt, is hoe open, enthousiast en vriendelijk hier de mensen zijn. Niet alleen de reizigers onder elkaar, maar ook de Australiërs zelf. Ze begroeten je altijd met “Hai how are you doin” of “Hej sweety” of “Hej baby” of “Hej darling” enzovoorts. Maar ook als je iets wilt vragen, nemen ze de tijd voor je, en geven ze rustig uitleg.

Het is af en toe hier wel oppassen hoor, niet dat ik al heel veel enge beesten gezien heb, maar in het verkeer is het wel oppassen voor ons. Want ja wij lopen nogal wat, en ze hebben hier niet veel zebrapaden. Dus is het vaak gewoon oversteken, maar hier komen niet de auto’s eerst van links en dan van rechts, maar net andersom, dus dan denk je dat de weg vrij is, komen er auto’s van de andere kant. Dus dat is wel even een beetje oppassen.

Qua weer kan het, het komende jaar alleen nog maar meevallen. Want we hebben de afgelopen dagen al heel wat regen en stormachtig weer gehad. Maar voor de rest mogen we nog niet klagen, we hebben hier een prachtige omgeving, met een mooi Nationaal Park Noosa achter het hostel liggen (zie foto’s).

Ook hebben we op kleine afstand een mooi strand liggen, waar we tijdens het regenen gisteren heerlijk gezwommen hebben. We hebben er dan ook behoorlijk lol gehad om dat er behoorlijk wat golven waren van soms 2,5 a 3 meter hoog.

Ook hebben we inmiddels de grote supermarkt gevonden. Omdat we vanavond zelf wilden koken, hebben we daar alles in gekocht. Nu was dat nogal een grappig avontuur, want in een hostel heb je ook een gezamenlijke keuken met een gezamenlijke koelkast en een kast met vakjes waar je je boodschappen kunt wegleggen. Dus wij 1 tasje in de koeling gelegd met onze namen erop, en 2 tasjes in de kast. Na een middagje op de bank gehangen te hebben door het slechte weer, wilden we gaan koken. Komen we in de keuken en willen onze spullen uit het kastje pakken, liggen alleen de zakjes er nog…. Dus we kijken elkaar aan en vragen ons af waar onze boodschappen zijn gebleven. Anderen in de keuken kijken ons aan en vragen wat er aan de hand is. Wij vertellen dat we onze boodschappen zijn die in DAT vakje lagen. Blijkt dus dat we zijn vergeten te lezen wat er op het kastje stond, namelijk dat de boodschappen in dit vakje over zijn en gratis gebruikt mogen worden. Daar was dus gretig gebruik van gemaakt, want er was niks meer over. Ik kan je vertellen dat we echt krom hebben gelegen van het lachen. Wilden we ook eens koken is het helft van onze boodschappen weg. Gelukkig hebben we een klein winkeltje om de hoek, dus hebben alsnog gekookt.

Tot nu toe bevalt de reis me prima. Het slapen in groepskamers is me echt 100% meegevallen. We zitten nu in een kamer met twee gedeeltes met maximaal 16 personen. Niet dat altijd alle plaatsen bezet zijn. Maar iedereen is behoorlijk stil zowel ’s avond als ’s nacht en ’s morgens. Hoewel ik niet verwacht had dat ik goed zou kunnen slapen, is dat wel het geval. K ben wel steeds vroeg wakker maar dat is niet anders. Het is natuurlijk wel een beetje primitief want je hebt een groot krat op wieltjes, waar de tassen enzo in kunnen liggen. In de kamers zijn het allemaal stapelbedden, dus handdoeken en andere natte kledingstukken hangen overal en bij iedereen aan de bedden. Helaas door het slechte weer droogt alles maar zeer moeizaam. Maarja daarvoor zijn we hier in Australië.

Ook wil ik iedereen bedanken voor de vele berichtjes voor en na mijn reis hier naartoe.
Helaas is de wifi hier in heel Australië niet heel snel, dus kan ik niet heel veel foto’s plaatsen. Dus zet ik steeds een paar foto’s erbij. Maar daar krijgen jullie niet een mailtje van als ik ze in een al bestaande fotoserie zet dus moeten jullie dan maar af en toe even spieken.

Ook straks als ik op bedrijven zit zullen het weinig foto’s zijn omdat de farms maar een bepaalde hoeveelheid wifi hebben en we er dus zuinig mee moeten zijn. Wel probeer ik natuurlijk regelmatig even wat van me te laten horen via de blog want het WhatsApps enzo zit er dan ook niet meer dagenlijks in.

Hebben jullie vragen? zet ze maar in de reacties eejj

Weer bedankt voor het lezen!!!

See you later ;)

Reacties

Reacties

Marleen Freijser

Genoten van je verhaal. Fijn om te lezen dat je kunt slapen. Veel plezier. Geniet van elk moment. Xxx

Tante Adrie en Marieke

Beste Leonard,

Fijn dat je goed ben aangekomen!

Hartelijke groeten,
Tante Adrie en Marieke

De Zwannetjes.

Leo, fijn dat de reis goed is gegaan en gelukkig hoef je de regen uit holland niet te missen :-) We genieten van je reis verhalen. Een hartelijke groet uit het zonnige zeeland. De Zwannetjes.

Sandra

Hoi hoi, hier ook nog even een berichtje van mij. Fijn dat je goed aangekomen bent! Geniet verder weer van je reis! En wat een mooie foto's staan er op je blog! Groetjes je nichtje

Buurtjes Poleij

Leonard, heel leuk om je ervaringen daar down under te lezen. We zullen je zeker het komende jaar blijven volgen. Groetjes uit de Huygensstraat.

Andre

Woeeei, its been a hell of a trip, maar leuk dat alles goed is gegaan

Sonja

Wat een leuk verhaal leo!!!
Geniet er van en veel plezier in t verre ausie! C

leen v d griek

wat zie je veel ,niet alleen vreemde dieren ,fijn dat de mensen zo vriendelijk zijn ,dat zie je hier niet ,
fijne trip en gr leen\

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active