Mijn Australiëreis

De oppas en gevulde dammen

Ha allemaal,

Allereerst wil ik iedereen bedanken, voor de felicitaties voor mijn verjaardag (1 september) op welke manier dan ook. Enja dan vragen velen zich natuurlijk af; hoe is het om je verjaardag te vieren in Aussie? Nou ik kan jullie vertellen dat het niet heel bijzonder was. Gezien de familie op vakantie was of die dag vroeg ging, was ik alleen. Wel kreeg ik van hen een mooi Australisch cadeau. Namelijk een riem van kangarooleer. En gezien het een gewone werkdag was, ben ik gewoon aan het werk gegaan zoals andere dagen. Nu klinkt het voor jullie misschien wel heel alleen hierzo in de middle of nowhere voor 5 dagen. Maar dat valt wel mee. Ik heb natuurlijk genoeg te doen, gezien ik nu alle verzorging van de paarden, honden, katten en tuin op me heb. Ook werkt hier regelmatig een van de ‘locals’. Hij heeft de verantwoordelijkheid voor de koeien, dus die zie ik regelmatig. En ook hebben ze mij genoeg telefoonnummers gegeven voor het geval er iets op doet, dat ik wel iemand kan bereiken.

Ook over het weer valt natuurlijk zoals gewoonlijk genoeg te vertellen. Sinds een paar dagen is het bij ons lente. En dat is goed te zien in de natuur hier. Op vele plaatsen is het op dit moment een gele gloed van de vele wilde gele bloemen. Ook zijn er veel paarse en witte bloemen te zien hier. Natuurlijk heb ik van die gele massa’s foto’s gemaakt, en inmiddels geüpload op de blog. Het grootste gedeelte van de Australische winter heb ik mee gemaakt. En die was natuurlijk wel wat anders dan de Nederlandse. Vaak was het hier tussen de 15 en 25 graden overdag, en in de nacht tussen de 5 en 15 graden. Ook hebben we zelfs hier een aantal nachtvorsten gehad. En ik kan jullie zeggen dat is heerlijk. Want heb je koude nachten, dan heb je de meest mooie dagen. Er is dan geen wolkje aan de lucht te zien en heerlijk warm. Regen heb ik hier ook een aantal keren meegemaakt. En daar worden de Aussies wel echt blij van hoor! Vaak kan je het ook veel beter in de natuur zien dan in NL. als het hier gaat regenen, dan heb je eerst een aantal warme dagen vooraf. Ook kun je tussen de heuvels een hele lichte mist of damp zien, en soms gaat een dag van te voren veel meer waaien. De ergste regen die ik nu hier heb mee gemaakt was een kleine twee weken geleden. Toen hadden we in 1,5 dag meer dan 100 Mill (millimeter). Dat was heerlijk voor de vele dammen die wij hier hebben. Deze waren dan ook goed gevuld. Of sommige waren zelfs behoorlijk overgelopen. Wanneer het hier heeft geregen, ligt het meeste werk stil. Want we kunnen dan niet de paddocks in, niet makkelijk met de auto’s weg en het werk binnen is ook snel klaar. De bodem hier bestaat grootst gedeelte uit rots, met een laagje grond erover. Dat laagje grond kan op sommige plaatsen 10cm zijn, op sommige plaatsen een aantal meters of meer. Doordat de grond hier veel anders is, word het als snel blubber als het nat wordt. Zo kan je snel komen vast te zitten, en op de wegen die landinwaarts veel onverhard zijn, kan het vrij gevaarlijk zijn. Dus dan zijn het soms wel lange en beetje saaie dagen.

Ik heb natuurlijk nog meer te vertellen maar dat komt over twee weken. Dan ga ik het onterendere over de Campdraft, Cattlesale en Kalfjes hebben. De afgelopen tijd deed ik mijn verhaal eens in de maand, maar gezien ik al een paar keer gevraagd ben wanneer mijn verhaal weer kwam, ga ik het eens in de twee weken schrijven. De verhalen zullen dan misschien wel wat korter zijn, maar veel actueler op sommige punten. Ik hoop jullie daarmee natuurlijk weer wat meer leesplezier te geven. Heb je vragen over iets of moet ik een onderwerp wat meer uitleggen? Laat het me weten!!!

Groetjes vanuit Glenmorgan!!!

Ps. Er staan weer nieuwe foto’s bij!

Reacties

Reacties

Veroni

Leuk om weer wat van je te lezen Leo!!

Marleen Freijser

Net voor het slapen gaan een verhaaltje van Leonard lezen. Wat zal ik heerlijk slapen. Hihi. Mooi geschreven. Ik heb ervan genoten. Ben benieuwd naar je riem. Dikke knuffel en tot snel. Xxx

Rien en Carla

Weer een leuk en interessant verhaal Leonard. We wisten niet dat je 1 sept. jarig was, maar alsnog van harte gefeliciteerd.
Groetjes uit de Huygensstraat.

leen ,v ,d griek

Leonard nog van harte met je verjaardag ,gelijk met mij .dat vergeet ik niet meer weer een mooi verhaal ,Het aller beste
groet Leen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active