Mijn Australiëreis

Het word me maar gevaarlijk hier!

Hallo everybody,

Daar ben ik dan weer vanuit het zonnige Aussie. En ik kan jullie zeggen dat is heerlijk, na in 2 maanden tijd meer dan 250 Mill (millimeter) gehad te hebben. Het is dan ook de natste lente in jaren. Maar gelukkig warmt het nu al lekker op. Hoewel dat wel met zich mee brengt dat het ongedierte toe neemt. Dus ’s avonds alles dicht en zo weinig mogelijk licht aan, want anders heb je een huis vol.

Voor als je buiten bent hebben ze hier wel bussen spray, zodat je niet bedolven word door de muskitos. Alleen als je die bus vergeet, zoals wij een keer hadden toen we op een ander stuk land gingen werken, heb je pech en moet je met ze leven, en er niet te veel aan denken. Al zitten er twintig op je hoofd. Dat was dus niet zo handig. Nu de lente is begonnen is alert zijn soms van levensbelang. Want de spinnen en slangen worden ook weer wakker uit hun winterslaapje. Dus als ik ’s avonds naar buiten ga altijd een zaklamp mee, want er kan makkelijk een slang in de tuin zitten. Niet dat ik er al een gezien heb, maar het kan je makkelijk gebeuren. Ook tijdens het werk, wanneer je iets optil of ergens ga zitten of je schoenen of laarzen aan doe. Gevaarlijke spinnen zijn er genoeg. Daarvan heb ik er een maand terug wel een gezien. We waren in een van de paddock een geul aan het graven toen een van de anderen ineens een spin in de grond zag zitten. Het was best een grote, en bleek in de Top-5 gevaarlijkste/dodelijkste spinnen ter wereld te staan. Die had waarschijnlijk ook z’n winterslaap, want die zat 40 centimeter onder de grond. Natuurlijk bleef die niet in leven.

Inmiddels hebben ze mij hier niet zonder enige instructies laten zitten wat betreft het reizen over 2,5 maand. Zoals niet in het noorden zwemmen in het binnenland, anders heb je grote kans het diner van een krokodil te worden. Ook met het zwemmen aan de kust een wetshout dragen, want daar zit de zeer dodelijke Jellyfish, een soort kwal met zeer lange tentakels. En rij je langs de kust en probeert iemand je staande te houden, of ligt er iemand op de weg? Doorrijden! Want dat zijn valstrikken met nare gevolgen. En ga zo maar door. Des ondanks heb ik nog wel zin om deze reis te maken hoor! Ook de komende 2,5 maand gaat wel goed komen. De natuur veranderd veel en er is hier genoeg werk te doen.

Het is altijd weer leuk van iemand te horen die mijn blog heeft gelezen. Zelfs van personen die mijn blog lezen via Travel Active. En krijg ik regelmatig een mail of berichtje van iemand die vragen heeft over het reizen, omdat zij dezelfde plannen hebben. Dan is het natuurlijk geweldig om je ervaringen te delen, en zoals ik pas tegen iemand zei, ik kan er nu al ongeveer een boek over schrijven. Bij wijze van spreken dan natuurlijk.

Ik hoop jullie weer wat leesplezier gegeven te hebben, en zijn er vragen dan hoor ik ze wel!

See you later!

Reacties

Reacties

Margje

Haa Leo, klinkt allemaal goed! Of eigenlijk die beesten wat minder???? Maar de rest moet fantastisch zijn! Geniet ervan!

Radijs

Met jou verhalen voelen we ons ook beetje in Australië.
Genoeg om te beleven daar.
Gr.

Jeanine

Hey Leonard :)

Wat een verhalen, super leuk om te lezen!!
Ben wel een beetje jaloers hoor, behalve op de hoeveelheid muggen dan ;)
Geniet ervan!

Groetjes

Suus

Neem je wat exotische dieren mee voor op mn werk leo ????
Gewoon beetje in een sok vervoeren ofzo :p.

Super tof allemaal ????

Marleen Freijser

Mooi verhaaltje weer. Heb weer genoten.

leen v d griek

weer een mooi verhaal ,laat die beesten daar ,grapje gr leen

Chrisje

Nog steeds jaloers behalve over je enge verhalen dat hoeft niet van mij hahah ????

Heidy

Lieve leonard,
Leuk om je verhaal te lezen ... ????
Alleen minder vh ongedierte ????. Ik lees dat je het reuze naar je zin hebt en kijken al uit naar het volgende verhaal. Hoelang verblijf je nog op deze plek?

Groetjes uit zeeland.
Liefs Heidy ????

Cora

Ha, Leonard.
Kijk je wel goed uit je doppen daar?
Bah, spinnen, krokodillen, rovers en wat al niet meer?!

Oma gaat volgende week wel weer een weekje naar Elspeet ;-) Geintje, dat hoort bij het land, succes met aanpassen daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active