Mijn Australiëreis

Veel verantwoordelijkheden in het mooie Albany

Hello everyone

Gezien het druk was en ik samen met de andere fulltimer, de oppas had op de paarden en alles daar omheen. Is mijn blog een beetje verlaat, maar hier ben ik dan.
Zoals ik al zei, heb ik het behoorlijk druk. Er zijn een paar paarden bij gekomen, en we hebben nu zo’n 30 paarden in training. Niet dat we er iedere dag dertig rijden, want er hebben er altijd wel een paar een dag vrij en een aantal paarden hebben ook vakantie. Op een normale dag rijden we zo’n 24 paarden op een vroege morgen, dus dat is flink doorlopen. De paarden die we hier op stal hebben zijn voor een deel van Roy mijn baas. Maar een groot deel van de paarden zijn van andere eigenaren. Op dit moment ben ik het mannetje van alles. Op dit moment moet ik iedereen aan het werk zetten, moet ik opletten of ze niet iets vergeten/niet twee keer lopen terwijl het in een keer kan, moeten de andere naar mij toekomen om te vragen welke paarden er gezadeld moeten worden en ga zo maar door. En dan te bedenken dat ik de jongste ben op dit moment. Hoewel het niet altijd even makkelijk is met al deze extra taken, kan ik nog steeds genieten van deze job, en nu ik meer ervaring heb krijg ik ook meer bevoegdheden om bijvoorbeeld vitamines, medicijnen en andere middelen toe te dienen aan de paarden. Zie je mij al rondlopen met mijn witte handschoentjes spuitje hier wormenkuur daar, 5 ml hier, 10 ml daar en ga zo maar door. Er komt bij deze sport dus heel wat kijken. Inmiddels heb ik al een paar race dagen meegemaakt, en dan gaat het er op de stallen iets anders aan toe. ’s Morgens vroeg rijden we een paar paarden, en doen we het voeren en de andere nodige werkzaamheden in de stallen. Dan wassen we de manen en staarten van de paarden die deze dag moeten racen en leggen we al het materiaal en de tassen met spullen klaar. Nadat alles klaar is voor de race, hebben we even pauze (een uurtje ongeveer) en gaan we opgefrist en netjes gekleed de paarden inladen. Op locatie aangekomen maken we de paarden steeds klaar voor de juiste race, en overhandigen we het paard aan de jockey met de laatste instructies hoe deze de race moet rijden. Als de paarden terugkomen van hun race, worden ze afgespoten en afgedroogd en nadat alle paarden geracet hebben, weer op naar huis. Daar wacht ons dan nog een hoop werk en zijn we rond 7 uur klaar als we geluk hebben. Het verschilt natuurlijk een beetje hoeveel paarden er moeten racen en in welke race ze zitten.
Op dit moment werk dus in Robinson, een gebied/wijk dat onder de stad Albany valt. Persoonlijk vind ik Albany een heerlijk klein stadje. Het is er niet te druk maar ook niet saai of te rustig. Albany ligt zo’n 420 km van de grote en bekende stad Perth vandaan. Heeft 33970 inwoners, zo’n 10 stranden, zo’n 28 kerken, een shoppingcentre, minimaal 3 soorten supermarkten, een gezellige winkelstraat en 1 vliegveld(je). Albany heeft een rol gespeeld in zowel de eerste en tweede wereldoorlogen, waarbij Albany een vesting was voor vele oorlogsschepen. Ook was Albany te kenmerken door de walvisindustrie. Inmiddels is er alleen nog maar een museum van over. De natuur rond Albany is prachtig en een trekpleister voor vele toeristen. Ook voor vrijetijdsbesteding is er hier genoeg te doen. alleen al te denken aan de stranden of een van de toeristische trekpleisters. Ook 4weeldriven duiken, walvistours, zonsondergangen spotten enzovoorts. Dus ik heb denk ik het beste voor het laatst bewaard. Volgende keer hoop ik jullie weer wat meer te vertellen over het geweldige plaatsje hier.

Write you later!

Reacties

Reacties

Marleen Freijser

Ik heb thuis nog een paar witte handschoenen voor je. Hihihi. Wat mooi om je verhaal te lezen en zoveel weer te weten te komen.

l v d griek

mooi verhaal ,en nu goed naar je zin ,leuk om het weer te lezen

Chrisjeee

Pfff ben toch stiekem wel jaloers hoor! Als ik het zo lees denk ik van hmmm zou dat ook wel eens een paar weekjes willen doen ????

Nicolas

Zo dat zijn veel paarden op stal zeg. Het klink echt als een leuk avontuur. Veel plezier nog daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active