Mijn Australiëreis

Bijna tijd om afscheid te moeten nemen / Nearly time to say goodbye (NL/EN)

Ha allemaal,

Daar ben ik dan met mijn laatste blog vanuit Aussie. Over ongeveer een week hoop ik als alles goed mag gaan, weer voet op Nederlandse bodem te zetten. Op het moment moet ik nog een paar dagen werken, en dan nog een paar dagen van Albany en Perth genieten. Deze week is vooral een hele dubbele week. Aan de ene kant kan ik niet wachten om naar NL te vliegen, om daar weer met familie te zijn. De andere kant is dat ik afscheid moet nemen van een aantal mensen. Het moeilijkste is dan dat ik Tash mijn vriendin met haar familie en het werk met een heleboel leuke mensen moet achterlaten. Gelukkig hoop ik de meeste alweer over zes maanden weer te zien.

En ja, het is gek om te realiseren dat ik gewoon alweer een jaar hier aan de andere kant van de wereld zit, zoveel dingen gezien, zoveel kilometers afgelegd, de mooiste plekjes in de natuur gezien, van de drukste straten van Sydney tot de lange stille wegen in de outback, enorm veel mensen ontmoet, enorm veel nieuwe ervaringen opgedaan, en baantjes gehad die ik anders nooit zou hebben gedaan. En zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan. Inmiddels werk ik alweer bijna drie maanden op de race stal en heb ik hier wel een beetje mijn leventje opgebouwd. Heerlijk op je zelf wonen, gaan en staan waar je wilt, en dat bevalt me wel. Dat zal dan straks ook wel wennen zijn als ik weer terug in NL kom. Maar dat komt wel goed. Het is niet zo dat het enorm relaxed is in mijn laatste weekjes op het werk. Op dit moment ben ik bezig met zes jonge paarden van zo’n twee jaar oud. Die ben ik aan het in rijden, en ze alles aanleren. Dus daar heb ik mijn handen vol aan. Het race seizoen hier in Albany is afgelopen maar als we nu naar races gaan is het vaak zo’n vijf uur rijden naar Perth of naar andere plaatsen. Nu het seizoen in afgelopen gaan een aantal van de racepaarden met vakantie voor een paar maanden, en word er gefocust op andere paarden, en de jonge paarden natuurlijk. Zo’n drie maanden voor het race seizoen komen de racepaarden weer naar binnen, en komen ze weer vol in training. Er is kortom altijd werk te doen hier. Zodra ik hier terug kom in Aussie, kan ik gelijk weer hier beginnen. Het liefst zouden ze hebben dat ik helemaal niet wegga omdat ze me nodig hebben, maar ja er is een tijd van komen en gaan. En na een fantastisch jaar als deze, is het wel even lekker om terug te gaan naar je vertrouwde dorpje, bed, familie en vrienden. Maar een ding is zeker, ik ga Australië missen!

Wanneer ik weer in Nederland ben, hoop ik jullie over een paar weken nog eens te verrassen met een blog. Om samen terug te blikken over het afgelopen jaar.

En dan mag ik zeggen voorlopig voor de laatste keer vanuit Australië, de GROETJES VANUIT AUSSIE!!!

Hallo everybody,

Here I am with my last blog from Aussie. If everything is going alright, I hope to be on Dutch ground in a week time. I still have to work a few day more, after that I hope to enjoy Albany and Perth for a few days, before I fly. It feels a little bit double for me this week. One side of me can’t wait to fly home, to meet family and friends over there. The other side is sat, because I have to say goodbye to a lot of people. The most difficult will be, that I have to leave my girlfriend Tash, her family and my work with some nice people behind. Hopefully I will see them in about six months again.

It’s a bit a crazy idea, that I’m already for nearly a year here on the other side of the world. Seen that many things, travel for many and many kilometres, seen the most beautiful places of the nature, driven the busiest streets in Sydney and the most long and quiet roads in the outback, met a lot of people, had a lot of new experience and jobs witch I never had done if I didn’t do this trip, and there are a lot more things like these. I’m working at the moment already three months at the race stable. And I build already a little bit a live here. It is great to live on yourself, you can go and stay where you want, and I like that. that’s going to be al little bit a hard time, when I’m going back home. But that will be ok. It’s not that I have it very relax in my last weeks here. I’m working six young horses around the two years old at the moment. I did break them in and start educate them. So I have my hands full on with that. The race season her of Albany is finished since a few weeks, so we have to go further away for the races. It’s like a five hour drive to Perth for races, but also other places. Now the season is finished, a few of the horses are going out for a holiday and can we focus on some other horses and of course the young once. Around three months before the start of the season, the horses are coming in and starting their training. So always work enough here. And my boss don’t want me to leave. But yeah for everything is coming an end, also for my experience here at the moment. After a fantastic year like this, it’s great to go back to my town, bed, family and friends. BUT one thing is for shore. I’m going to miss Australia!!!

I hope the surprise you with an other blog in a few weeks time. To have a look back together to the last year.

Then it’s time now to say goodbye for the last time on my blog from Australia. SEE YOU LATER AUSSIE!!!

Reacties

Reacties

Marleen Freijser

Heb genoten van al je verhalen. Zal het fijn vinden je weer een knuffel te kunnen geven. Ookal is het bij mij nog geen jaar geleden.

Dorien

Tot snel Leo! Alvast een goede reis terug naar het mooie Zeeland!

l v d griek

wat een verhaal ,erg mooi ,dat zal niet mee vallen ,om weer terug te zijn
en hier het leven op te pakken ,maar dat het zijn tijd nodig tot in Nederland

Radijs

Tot ovet paar weekjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active