Mijn Australiëreis

Een kiekje en verhuist

Ha iedereen,

Daar ben ik dan weer. Maar dan vanuit een andere plek. Ik ben namelijk deze week naar de andere farm van deze mensen gegaan. En dat was een behoorlijk lange reis met wat tussen stops. Maar daar later wat meer over.

Om jullie een kijkje in mijn Australische leventje te geven, heb ik voor een weekje bijgehouden hoe mijn dagen eruit zagen.
Zaterdag 3/12 - Gezien ik weekend had kon ik heerlijk uitslapen, niet dat dat echt gaat als je altijd vroeg moet beginnen. Maar toch kwam ik er pas om half negen uit. Toen ik in de keuken kwam zag ik dat het nogal een rommel was, dus kreeg ik het in mijn hoofd en heb ik de keuken schoongemaakt. Rond een uurtje of elf ben ik met een van de jongens en zijn vriendin naar Eulo gegaan om wat boodschappen te halen, en omdat pieter zich verveelde gingen we een deurtje verder naar de pup om even een biertje te doen. een maal weer thuis gekomen (op de farm natuurlijk;) gingen pieter en Aishling een rondje waterbakken controleren, en dacht ik maar eens een stevige lunch te maken, gezien we nog geen ontbijt hadden gehad en het al na een uur was. Het werd een broodje bacon, ui, cahmpion, ei gebakken en verse sla tomaat en komkommer. Een echte aanrader moet ik zeggen. Voor de rest van de dag heb ik lekker gerelaxed, de dieren nog even gevoerd en omdat ik ’s avonds alleen was, verse frieten gesneden en gebakken met een kaassoufflé. En natuurlijk nog verschillende telefoontjes met NL gemaakt. Na alle telefoontjes ben ik lekker m’n slaapkamer ingedoken want de airco in de woonkamer was kapot (met 44 graden buiten gehad is dat niet zo fijn.

Zondag 4/12 - Vandaag was heet vroeg dag, want ik moest naar Cunnamulla. Zes uur ging de wekker, en dan snel de dieren voeren en de auto in en een klein uurtje rijden. Daar moest ik naar de geiten die in de yards waren. De geiten controleren enz. En ook een paar dode geiten wegbrengen voordat ze gingen stinken met die warmte. Gezien het al zo warm was en ik in zes maanden niet meer gezwommen had, ben ik even het zwembad ingedoken om even af te koelen. Daarna even wat gegeten en weer terug naar de farm gereden. Voor de rest een beetje gerelaxed en wat gelezen. Na de dieren gevoerd te hebben en te hebben gegeten, weer lekker naar bed rond half tien.

Maandag 5/12 – Weer vroeg dag vandaag (5.30). Zoals gewoonlijk weer de dieren gevoerd(kippen, kleine geitjes en geiten in de yards). Vervolgens moest ik samen met Fred en Pieter (de twee Zuid-Afrikaanse jongens) een omheining gaan zetten. Althans er aan beginnen, want om half negen moesten we weer op de farm terug zijn, en ons klaar maken om weer naar Cunnamulla ter vertrekken. Daar moesten we even wat kleine dingetjes doen en een vrachtwagen laden met geiten, en de auto omwisselen zodat het raam gemaakt kon worden. Rond half een waren we weer terug op de farm en was het tijd voor pauze. Omdat het zo enorm warm was (rond 44 graden) hadden we een extra lange pauze tot kwart voor vier. Ook kwam vandaag het nieuws dat we dinsdag naar Kingarooy zouden gaan en dat ik daar zou blijven. Dus moesten we een vrachtwagen klaarmaken met wat bijenboxen en pallets enzovoorts. Na de dieren gevoerd te hebben was dit onze werkdag weer. Na het avondeten gehad te hebben weer naar bed, hoewel de woonkamer al wat koeler was met twee ventilatoren, was mijn slaapkamer toch beter.

Dinsdag 6/12 – Vandaag weer om half zes beginnen. Na de dieren weer gevoerd te hebben, zijn we verder gegaan met de omheining van gisteren, maar omdat we tegen een paar dingen aanliepen konden we op den duur niet verder, en werd het ook alweer te warm. Voor de lunch hebben we de vrachtwagen verder klaargemaakt omdat we vanmiddag naar Cunnamulla moesten. Ook kregen we gisteravond we te horen dat we een dag later weg gingen. Na een lunchpauze gehad te hebben van half twaalf tot twee, gingen we naar Cunnamulla. De jongen met de vrachtwagen ik met de auto zodat ik wat met de kante maaier kon gaan maaien op een paar plekjes. Uiteindelijk waren we rond zeven uur terug, dus snel weer even de dieren gedaan, nog even met NL gebeld, gedouched, gegeten en naar bed rond 9 uur.

Woendsdag 7/12 – De wekker stond weer om 5 uur vandaag. Na de dieren voor de laatste kkeer gevoerd te hebben, hebben Fred en ik het hooi wat gisteren met de vrachtwagen is gekomen gelost. Nadat de vrachtwagen leeg was hebben we de bak op de vrachtwagen geladen zodat de geiten weer vervoerd kunnen worden. Ook moesten we de bobcat nog laden op de truck waarmee we richting Kingarooy zouden vertrekken. Toen nog even snel een groepje geiten sorteert op grote en ze getagd. Om 10.15 vertrokken Pieter en ik, eerst naar Cunnamulla om wat af te geven, en even bij de geiten gekeken te hebben en afscheid genomen te hebben van Chantal de andere Nederlandse backpacker. Na even een broodje gehaald te hebben, op naar onze volgende stop. We moesten zo een twee uur rijden naar de plek waar we met Jake(mijn werkgever) hadden afgesproken. Vanaf daar ging ik verder met Jake. Eerst moesten we de vrachtwagen vol met bijenboxen laden en even wachten tot de bijen in de boxen zaten. Rond 16.00 vertrokken we onderweg hebben we nog wat gegeten en de laatste twee uur heb ik in een andere auto achter Jake aan gereden. Rond 23.20 kwamen we aan op de farm in Kingarooy. Dus moe dat ik was snel in bed gekropen.

Dondaerdag 8/12 – Het was een kort nachtje. Om half vijf stond de wekker alweer. We moesten er vroeg uit omdat we de bijen moesten lossen voordat ze uitvliegen. Daarna ben ik begonnen aan get schoonmaken van de wanden van een unit. Hier komen als hij klaar is de backpackers in te slapen. Tussendoor weer even met de bijen gewerkt en een kalf gevoerd omdat het niet dronk bij de moeder. En werd ik dus alleen de weg opgestuurd om melk te gaan halen op de farm, en dat terwijl ik de weg totaal iet kende. Voor de lunch nog even schoongemaakt. Na de lunch kon ik eerst even bijslapen tot een uurtje of drie. Daarna weer verder schoon gemaakt, met de bijen gewerkt en schoon gemaakt, en kon ik rond vijf uur al stoppen. Na gedouched te hebben gingen we naar de Christmas Carnaval. Een kerst marktje waarbij de kerstman in Kingarooy aankwam. Was een leuke ervaring om te zien hoe dat er hier aan toe gaat. Daarna weer lekker naar bed rond half tien.

Vrijdag 9/12 – vandaag moest ik rond zes uur beginnen. Vandaag ben ik weer verder gegaan met het schoonmaken en moest ik wat dingetjes opruimen op het terrein. Na de lunch heb ik samen met Laura hun nanny, mijn bed verhuist naar de unit gezien ik afgelopen nachten in de kinderkamer heb geslapen. Na de klusjes ben ik begonnen met het schilderen van het plafon van de unit. Dat vulde mijn middag goed en mocht ik rond kwart over vijf weer lekker stoppen. Na mijn spulletjes een beetje georganiseerd te hebben en gedouched te hebben, hebben we gegeten. En dan ben ik nu een blog voor jullie aan het schrijven en hoop ik niet al te laat naar bed te gaan, want ik moet morgen ook werken. Vanaf vandaag moet ik nog maar iets van vier dagen te werken, en dan kan het reizen beginnen!

Ik hoop dat ik jullie een leuk kiekje heb kunnen geven in mijn dagelijks leven van de afgelopen week en hoop ik jullie tijdens mijn reis jullie ook wat te schrijven over mijn belevenissen dan.

Groetjes uit Kingarooy!

Reacties

Reacties

l,v, d, griek

weer een mooi verhaal ,nog even dan zie je Jos en Marleen ,
dat zal een mooie tijd zijn het beste en tot horens leen

cees

mooi verhaal je heb veel afwisseling daar en je komt nog eens ergens ik ben zelf ook in Brisbane het is wel een mooie streek daar. en succes met je vakantie gr cees

Marleen Freijser

Je verhaal net gelezen. Mooi verhaal weer. Je moet wel afwisselend werk doen. Leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active