Mijn Australiëreis

Gave ervaringen...

Hi everybody,

Daar ben ik dan weer vanuit het zonnige Albany. Ik moet zeggen dat op het moment de tijd vliegt. Ondertussen ben ik beland in mijn laatste zes weekjes hier in Australië. Zoals ik al eens had verteld zou ik voor de laatste 20 dagen naar Nieuw Zeeland gaan. Maar om diverse reden heb ik deze trip geannuleerd en blijf ik lekker tot de 29ste mei in Aussie. Sommige zullen mij wel voor gek verklaren, maar dat geeft niet. Ik heb het super naar mijn zin hier in Albany en ik had immers bijna geen tijd om mijn reis voor te bereiden en ga zo maar door, dus vond ik dit een prima oplossing. En het was geen probleem dat ik een paar weken langer bleef werken bij mijn job op de race stal. Ik kan het jullie nog sterker vertellen, mijn baas wild me graag terug hebben. Daar heb ik nog maar niks over beloofd, maar wel een goed teken want je word gewaardeerd in het werk wat je doet. Sinds ik jullie de laatste keer geschreven heb, ben ik naar twee grotere racen geweest. De eerste van de twee was in Pinjerra zo’n vier uurtjes rijden. Dat was een mooie ervaring en leuk om een op een ander concours te kijken. Ook ging het er daar wat officiëler aan toe. Die dag mocht ik ook voor het eerst een paard ‘strappen’, dat wilt zeggen dat je met het paard wat moet racen, loopt naar de verzamelplaats tot alle paarden er zijn. Dan help je de jockeys op het paard en begeleid je deze naar de baan. Dat was dus een gave ervaring. Op een dag als deze begon ik om vijf uur en waren we terug om halfelf in de avond. Dus dat was een vermoeiend dagje, zeker als je dan de laatste paar uur nog mag rijden met de 4paard trailer en pickup. De week erna hadden we twee racen. Op donderdag hadden we een race hier in Albany, daar hadden we 21 paarden te racen. Al met al was het een leuke dag en kon ik een paard strappen wat won dus dat was best gaaf. Zaterdags hadden we een race met vier paarden in Perth. Zo’n vijf uur rijden van hier. Dus gingen we rond twee uur al uit bed zodat we vroeg konden vertrekken. In Perth konden we de paarden bij kennissen stallen, zodat ze konden rusten van de reis en wat konden eten. Daarna hebben we de paarden opgehaald en naar de racecourse gebracht. Wij hadden paarden in drie races. Bij de eerste twee was ik aan het werk achter de schermen, om paarden klaar te maken en een oogje in het zeil te houden. Bij de derde race hadden we twee paarden racen, dus kon ik ook een paard strappen. Toen pas had ik door hoe groot alles was. Iedereen was enorm netjes gekleed, grote tribune en een terras enzovoorts. Mega luxe zeg maar. Ook was er een hoop media en de races worden vaak live uitgezonden(ook hier in Albany). Met alle geluk van dien, won het paard wat ik strapte. Dus moesten we een hoop foto’s maken, mijn baas die de trainer is, werd live geïnterviewd terwijl ik met het paard aan het lopen was. En iedereen klappen en de camera’s volgen je, dus zie je je zelf lopen op de grote beeldschermen. Al met al een grote ervaring dus. Die nacht bleven we in Perth en reden we ’s morgens vroeg terug naar huis.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn ervaringen hoewel deze blog een beetje kort is. Ik hoop jullie volgende keer wat te vertellen over mijn sociaal leven hier in Albany.

Reacties

Reacties

l v d griek

ja hebt groot geleek ,dat je daar blijft het schiet al op ,en dan moet je weer terug
dus geniet er van gr leen

Cees

Groot gelijk leonard je bent nog jong genoeg daar kan je de volgende keer ook nog naar toe gr cees

Boudewijn en Jolien

Super dat je het daar zo naar je zin hebt. Kan je straks thuis je eigen racestal opzetten.
Tot over een paar weken.
Groetjes uit de huygensstraat.

Marleen Freijser

Wauw. Net je verslag gelezen. Ookal had ik natuurlijk al wat gehoord was het heerlijk om te lezen.????. Ik mis je! Nog even en we zien elkaar. Hihi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active