Mijn Australiëreis

Fulltime tussen de horses...

Hi guys,

Daar ben ik dan weer vanuit Western Austalia! Inmiddels heb ik mijn eerste twee weken op de fokkerij door gebracht, en is er een hoop werk verricht. Zoals ik jullie al verteld heb, ben ik aan het werk op de fokkerij van Marji Armstong. En als ik eerlijk ben had ik mijn verwachtingen misschien iets te hoog in geschat, maar achteraf valt het best mee en kan ik mijn draai al aardig vinden. Toen ik aankwam was het overal een beetje een chaos. Zowel in huis, op de stallen, op het terrein en ga zomaar door. Gezien Marji 73 jaar is en er rond de dertig paarden staan is er veel te veel werk te doen voor maar een persoon. En vraag ik me ook weleens af wat al die andere backpackers aan het doen zijn geweest, want er was nogal wat achterstallig onderhoud. Na twee weken werk verricht te hebben is er al heel wat opgeknapt en staan er nog genoeg klusjes op de lijst. Het meeste van de tijd werk ik alleen en is Marji binnen aan het werk aan haar nieuwe site voor de clinics en lesmateriaal. Op dit moment heb ik naast de klusje ook een zestal paarden in training, waaronder twee ruinen en een hengst die terug in training komen. Deze hebben misschien al zo’n twee jaar niet hoeven werken. Daarnaast ben ik met drie jonge hengsten begonnen, die nog alles moeten leren. Ook gaan deze drie voor de verkoop zodra het kan. Ook al ben ik er nog maar kort, inmiddels heb ik al een behoorlijke hoeveelheid kennis opgedaan, en veel nieuwe dingen geleerd. Regelmatig krijg ik dan ook les van de master by her self. Sinds kort ben ik maar begonnen om dingen op te schrijven, zodat ik ze terug kan lezen, en de kennis die ik hier word bijgebracht door kan geven aan anderen. Op dit moment ben ik vooral bezig geweest met grondwerk zodat ik die basis goed in mijn hoofd heb. Doordat ik de drie jonge hengsten heb, kan ik de nieuwe informatie natuurlijk goed toepassen op hun en krijg je gelijk goede praktijklessen. Dus vermaken doe ik me hier wel, hoewel de eerst dagen best intensief waren natuurlijk. Met Marji kan ik het goed vinden. Samen hebben we soms lol voor tien, en praat ze af en toe de oren van mijn hoofd. Daarnaast heb ik wel gewoon mijn eigen kamer, met regelmatig gezelschap van zwarte spinnen. Die dan ook per direct in de stofzuiger verdwijnen. Als ik althans stroom heb, want dat word voorzien door een aggregaat. Dus er liggen dan ook overal verlengsnoeren naartoe, dus heb ik inmiddels wat orde in het spinnenweb gebracht. Dus ja zo maak je nog eens wat mee. Ook heb ik mijn soort van eigen auto, die ik na een paar dagen gestart kreeg, zodat ik me makkelijk kan verplaatsen op het terrein en lekker van hot naar her kan gaan. Op dit moment ben ik voor de tweede keer in Albany. Dat is zo’n twee uur van de farm. Daar moet Marji dan vaak zijn voor boodschappen en andere zaken te regelen. Ik slaap dan vaak in een hostel terwijl zij bij vrienden slaap. En dan kan ik lekker van mijn vrije tijd genieten en doen waar ik zin in heb. Dus wat dat betreft heb ik niet te klagen zal ik maar zeggen. Zo zijn jullie weer een beetje up to date en horen jullie weer van mij over een paar weekjes als alles goed mag gaan.

Reacties

Reacties

l v d griek

mooi bericht je maak veel mee met die oude dame ,maar wel leuk
je kan je zelf verplaatsen ook goed ,het schiet al op voor je het weet ben je terug
nu Leonard het beste en groeten van leen

Marleen Freijser

Wat een geweldig verhaal weer. Heb er van genoten.... dikke knuffel en ik mis je!!!

cees

weer een mooie ervaring rijker en zeker de manier van paard rijden zo zij dat doet. geniet er maar lekker van de tijd had hard genoeg gr cees en connie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active