Mijn Australiëreis

Nog 13 dagen te gaan!

Ha Allemaal,

De tijd Vliegt, 100 dagen werden er 50, werd een maand en nu nog maar minder dan 2 weken voor ik vertrek naar de andere kant van onze wereldbol, naar een continent bijna even groot als heel Europa, en dat maar net wat meer bevolking telt dan ons kleine Nederland, namelijk wat minder dan 23 miljoen.

Vaak krijg ik vragen over mijn reis en de voorbereidingen ervan. Soms krijg ik de vraag, of ik het nu niet spannend of eng vind dat ik over een ruime 2 weken in Australië, ver van alles en iedereen die mij lief en dierbaar zijn. Maar nee, dat komt meer omdat het besef er niet is dat deze droom werkelijkheid gaat worden. Ook al heb ik mijn laatste werkdag al gehad bij Van der Valk, en heb ik van de leukste liefste en beste collega’s, van sommige familieleden en van de mederingrijders, afscheid moeten nemen. Toch dringt het nog niet door het daadwerkelijk bijna zover is. Dat komt deels ook wel door de drukte van de komende weken, want vervelen zal ik me niet hoor. Ik heb nog vele bezoekjes af te leggen, mijn afscheidsborrel voor +/- 60 man regelen en klaarzetten, en nog vele andere activiteiten.

Ook krijg ik de vraag, of ik al klaar en ingepakt sta voor de reis, of dat ik nog veel moet regelen of kopen. Nou… een eind klaar ben ik al wel, maar er moet ook nog genoeg gebeuren. Ook heb ik mijn tas nog inpakken, maar dat schuif ik i.v.m. de drukte maar op naar volgende week. Voor de rest moet ik nog wel mijn internationaal rijbewijs halen, maar dat is maar een jaar geldig dus doe ik dit zo laat mogelijk. Ook moet ik mijn lenzen voor een jaar halen, een extra spijkerbroek kopen en mijn toilettas compleet maken.

Soms word mij ook gevraagd, wat ga je doen als je geland bent. Of wat is de bedoeling/planning. Allereerst vlieg ik op 31 mei om 21.50 vanaf Schiphol Airport naar Dubai. Een van de grootste vliegvelden ter wereld. Daar heb ik een tussenstop van +/- 4 uurtjes. Dan vlieg ik verder naar Brisbane. Daar word ik opgewacht door iemand van VisitOZ de partner organisatie waarmee ik reis. Enja ik reis helemaal alleen, maar wel met een organisatie achter mijn rug dus. Deze persoon begeleid mij naar het hostel in het plaatsje Noosa (wat boven Brisbane, waar ik van donderdag 2 juni tot maandag zal verblijven. Dit weekend kan ik lekker bijkomen van de reis en heb ik de tijd aan mij zelf. Maandag morgen zal ik dan worden opgehaald, en naar de Spring Brook Farm worden gebracht. Waar ik een soort trainings-/introductie- week zal volgen. Om zo bekend te worden met hetgeen ik het komende jaar tegen kan komen. Zo zal ik kennismaken met de trekkers, brommers om het vee te drijven, het paard rijden gezien het rijden daar wat anders is i.v.m. het landschap. Ook zal deze week worden besproken wat mijn voorkeuren zijn qua werk enz. ook zal ik dan te horen krijgen wat of wie mijn eerste werkgever word. Vanaf vrijdag kan ik mijn reis beginnen naar de eerste werkgever. In de loop van de eerste maanden zal ik dan bellen naar VisitOZ om zo mijn tweede werkplek te weten te komen. In de tussentijd dat ik van de ene werkplek naar de andere ga zal ik steeds ongeveer twee weekjes reizen, om zo ook van het land te kunnen genieten.

Zo zien voor mij beleven en welzijn de komende maandjes eruit. En weten jullie wat mij een beetje te wachten sta, voor zover jullie dat al wisten. Vergeef me als er spellingsfouten inzitten, maarja dat is nou eenmaal net mijn ding haha
Laat gerust een berichtje achter op mijn blog en hebben jullie vragen zet ze er maar bij. Dan zal ik in de volgende blog mijn best doen om deze te beantwoorden

Groetjes en bedankt voor de interesse!

Leonard

Reacties

Reacties

Elzeline Steketee

Heel veel succes in Australië Leo! Ik ga je blog zeker volgen.

Groetjes ????

Evi kint

Geweldig!! Top dat je dit gaat doen ben benieuwd naar je belevingen vooral daar te paard! :) groetjes evi

Leoni

Leooo! Klinkt allemaal heel leuk en spannend. Succes met de laatste loodjes! En natuurlijk heeeel veel succes daar ????
X Leo!

Leoni

Oh, smileys worden vraagtekens haha

Mark en Maris

Super stoer!! Succes met de laatste voorbereidingen.
(Woon je straks nog verder van ons vandaan, verder kan volgens mij niet.????)
Geniet van alles!!!

Jonne

Als ik het zo lees ga jij je heel erg vermaken! Vind het echt onwijs stoer dat je dit doorzet. Wel fijn dat er een organisatie achter zit. Zul je best nodig hebben in zo'n vreemd land. Ik wens je nogmaals heel erg veel succes maar natuurlijk ook veel plezier. Je gaat een ongelooflijk jaar tegemoet, 1 om nooit te vergeten. Dat weet ik zeker!!!! Zet hem op en geniet! Xxx

marleen Freijser

Je gaat het geweldig krijgen. Ik vind je stoer. ????

Kees, Cora, Adri

Ha Leonard,

Wat jammer dat we je niet meer troffen dinsdag bij het lunchbuffet bij vd Valk. Een aantal collega's zeiden tegen ons: ach, jullie zien Leonard niet meer. Hij is al weg!!!
Daarom via dit bericht nog een lieve groet van ons. Is alles naar wens????????

Athina G.

Veel succes Fhileas Fogg!!we will miss u baby!!????????

Anne S.

Succes Leo (:

Jeanitha

Heel veel plezier en doe geen dingen die ik ook niet zou doen ;)

Jacqueline

Leonardje, ik heb je meegemaakt in de stal in Zeeland, toen was je nog een klein jongetje.. Ik vind het super om te lezen dat je nu zoiets avontuurlijks gaat doen!! Wie had dat gedacht? Ik denk aan je, en hoop dat het je goed gaat, maar daar twijfel ik niet aan.. Benieuwd naar je avonturen, geniet er maar lekker van! Dikke knuffel, Jacqueline!

Yazmin vb.

Leuke plannen! Heeeeeeeel veel plezier en geniet ervan :) X

Gesina van der Pols

Wauw wat een onderneming!
Maar ook supergaaf!
Geniet van je reis en ervaringen.ik hoop je nog eens met Ardjan te zien en je verhalen te horen.
Save trip en pas goed op jezelf!
Groetjes Gesina(leeuwarden)

Xenia C.

Heyyy die Leo!!! Ik wens je super veel plezier!!! Geniet ervan met volle teugen!!)) Ik verwacht veeeeeel foto's van je avontuur te zien krijgen))) en ik hoop dat wanneer je terug bent dat je ons komt bezoeken bij VDV!
Groetjes, xx

Cora

Een fijne tijd toegewenst Leonard, we volgen je op de voet.
Een hartelijke groet, en een goeie reis gewenst.
Sterkte bij het afscheid van je ouders en zusje.

Leonie

Hoi Leonard,

Wat gaaf om te lezen dat je naar Australië gaat/ al bent een tijdje.

Ik hoop dat je het daar naar je zin hebt!

Ik ben zelf ook van plan om binnenkort voor 3 maand naar Australië te gaan om daar te werken, maar ik moet mij hier eerst nog goed in verdiepen want ik weet eigenlijk helemaal niks van hoe dit in zijn werk gaat.

Hoe heb jij je reis precies geregeld en heb jij nog tips?
Ik kwam namelijk op de site van travelactive terecht en zag daar ook wat berichtjes en foto's van jou voorbij komen.

Als je dit berichtje binnenkort leest en hierop wil reageren, dan kan dit ook op mijn e-mailadres eventueel mrln_92@hotmail.com.

Ik ben erg benieuwd naar je verhalen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active